Par Panorāmu un 7guru

Pēdējās dienās šie divi mediji ir darījuši lietas, kas pievērsušas manu uzmanību. Turklāt, ja Panorāmas veikums man liek priecāties, tad 7guru nepatīk gan.

Par Panorāmu. Jau ilgāku laiku Panorāma un tās žurnālisti aktīvi darbojas Twitterī - izmet āķus par paredzētajiem sižetiem, meklē un veido sižetus, kuru idejas radušās Twitterī, pieņem jautājumus intervijām ar amatpersonām, stāsta par aizkulisēm un vienkārši tusē. 10.augustā Panorāma atklājusi savu Youtube kontu, kurā ievieto žurnālistu veidotās reportāžas. Tāpat LTV Ziņu dienests izveidojis Panorāmas blogu, kurā jau ir pāris saturīgi ieraksti.

Ir varbūt daudzi iemesli, kāpēc Latvijā interneta iespējas līdz šim nav īsti novērtētas (bieži var dzirdēt tādas atrunas kā - Latvijas tirgus ir ļoti maz, internetu lietotāju skaits ir nepietiekošs, cilvēkiem nav laiks/prasmes/interese tik daudz uzturēties interneta vidē utt), bet ir prieks, ka beidzot viens ziņu dienests ir sekojis daudzu pasaules mediju praksei. Protams, ka ir vēl daudz ko mācīties un augt, bet visa darbošanās mani iepriecina un liek, hmm, cienīt (ja tā var teikt) Panorāmas komandu.

Par 7guru. Tas piliens, kuru varētu saukt par pēdējo, ir portāla piedāvājums ziņu arhīvu aplūkot par maksu. Maksas arhīvā "tiek apkopota informācija no sadaļām 7GURU pēta, 7GURU intervijas un Case study". Tas, kas mani tracina, ir drausmīgi maza pievienotā vērtība - gan ziņām, gan tā saucamajiem case study, intervijām un pētījumiem. Tas varētu būt saprotams, ja šis saturs būtu unikāls, portāla veidots un vērtīgs bez gala. Tomēr ziņu lentē tiek pārpublicētas preses relīzes, no ārzemju portāliem tulkoti gabaliņi un pārpublicējumi no citiem Lv resursiem. Case study ir tāpat no citiem resursiem tulkots, daži raksti izklausās pašu aģentūru sagatavoti, un portāla pievienotā vērtība tikpat kā nav manāma. Tā saucamie pētījumi ir kopā samesti dažādu ekspertu citāti, bez analīzes vai skaidrojuma - kāpēc šie vai citi eksperti uzrunāti.

Un nav jau tā, ka es man nepatīk pati portāla ideja, bet man prasīties prasās profesionālāka pieeja, pievienotā vērtība un oriģināls saturs, lai es to iztvertu par nopietnu palīgu profesionālajai darbībai. Tur būtu jābūt vēl kādai rozīnītei, lai es pirktu šo saturu pēc tam, kad tas nokļuvis arhīvā.

Tā uzreiz es varu minēt tikai vienu gadījumu, kad ar interesi lasīju 7guru rakstīto - par Ērika Stendzenieka atklāsmēm saistībā ar LPP/LC vēlēšanu kampaņu. Tas arī viss.

Un man nešķiet, ka latiņa ir jānolaiž tkai tāpēc, ka šāda veida portālu Latvijā nav daudz. Vai, ka portālam nepietiek kapacitātes. Lai piepildītu portāla nosprausto mērķi - "Paaugstināt PR, reklāmas un mārketinga nozaru reputāciju" - pavirša attieksme pret portāla saturu nav laba prakse.

Protams, tas ir mans viens ļoti maziņš viedoklis, kas nestāv pretī visiem tiem "esošajiem, topošajiem PR, mārketinga, reklāmas un mediju speciālistiem", kam portāls ir būtisks informācijas avots. Mans informācijas avots tomēr būs mashable un Zigurds Zaķis, un citi lielāki un mazāki blogi un portāli, kas informē, iedvesmo, pamāca un piedāvā viedokli.

Lūk.

0 komentāri:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Ierēdnis 2.0: Uz interneta malām. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.