Trūkst radošu ideju? Šaubies par savu produktu? Jautā sociālajos tīklos!

Uzņēmumiem, kuri ienāk sociālajos tīklus, visbiežāk ir jāmācās nevis runāšana, un pat ne darīšana, bet gan klausīšanās. Tieši ieklausīšanās sarunās uzņēmumam ir panākumu atslēga, un uzņēmumi visā pasaulē, kas to atkoduši, izmanto to savā labā.

Šķiet, ka arī Madara drinks, kādu laiku klausījusies sociālajos tīklos ne visai glaimojošas atsauksmes par jauno produktu - dabiskajiem dzērieniem, spērusi drosmīgu soli - piedāvājusi cilvēkiem nogaršot savus dzērienus un tiešsaistē novērtēt, kā katru no garšām uzlabot (padarīt saldāku vai skābāku; pievienot cukuru; padarīt vairāk gāzētu; pastiprināt kādu no garšām). Varu vien pieņemt, ka nākamajā Madaras festivālā varēsim nogaršot "četrus ideālos Madara Drinks dzērienus".

Madara nav pirmais uzņēmums ne Latvijā, ne pasaulē, kas izvēlējies sociālo mediju spēkus iesaistīt kādu produktu izvēlē, attīstībā un izveidē. Piemēram, pirms gada Latvijā tika rīkota Valmiermuižas alus degustācija, kur no četrām jaunām alus šķirnēm, balstoties uz alus cienītāju izvēli, uzņēmums vēlējās atlasīt vienu. Kā viens no pasākumiem bija arī degustācija blogeriem. Tomēr tā ir tikai atblāzma no tām kampaņām, kuras uzņēmušās un īstenojušas kompānijas ASV.

Viena no grandiozākajām kampaņām, kuras laikā uzņēmums iesaistīja sociālo tīklu lietotājus jauna produkta izstrādē, ir dzērienu zīmola Mountain Dew kampaņa, lai pilnībā izveidotu jaunu dzērienu - izvēlētos garšu un krāsu, nosaukumu, motīvu un noformējumu, pat reklāmas aģentūru. Sākotnēji kompānija izvēlējās 50 fanus, kas saņēma dažādu garšu paraugus un izvēlējās trīs labākās. Fani tika sadalīti trīs komandās, un katra no tām pilnībā izstrādāja jaunu dzērienu. Atbilstoši balsojumam sociālajos tīklos, Mountain Dew vienu no dzērieniem - White out - pievienoja savam dzērienu klāstam uz palikšanu. Starp citu, tieši šobrīd Mountain Dew fani var balsot par nākamo diētiskā dzēriena garšu vietnē Dietdewchallenge.com.

Cits dzērienu ražotājs - Vitamin Water - ar Facebook fanu palīdzību radīja jaunu vitamīnu dzērienu ar melno ķiršu un laima garšu "Connect". Fanu rokās bija izvēle starp nodefinētām garšām, fani veidoja un piedāvāja dzēriena iepakojuma variantus, kā arī radīja tā nosaukumu. Nosaukums "Connect", kā arī Facebook logo uz dzēriena pudeles vienmēr atgādinās par to, ka dzēriens tapis pašu tā lietotāju izvēlē. 

Vēl viens piemērs ir virtuļu kompānija Dunkin’ Donuts, kas katram interesentam internetā jau otro gadu pēc kārtas ļāva izvēlēties un izveidot savu virtuālo virtuli. Gluži kā spēlē jebkurš varēja izvēlēties virtuļa formu, pildījumu, glazūru, arī nosaukumu - saglabāt to konkursam, padalīties ar savu veikumu sociālajos tīklos vai lejuplādēt savā datorā savam priekam. No visiem izveidotajiem un reģistrētajiem virtuļiem īpaša uzņēmuma žūrija izvēlējās 12, savukārt uzvarētājs - virtulis, kas nonāca arī veikala plauktos, tika izvēlēts balsošanā.

Tā kā šis uzņēmums sociālajos medijos ir te viļņa augšgalā, te pazūd putu vērpetēs, pieminēšu arī drosmīgo uzņēmuma Domino's Pizza izgājienu - Pizzaturnaround kampaņu. Ar šo kampaņu kompānija šī gada sākumā spēra pavisam drosmīgu soli - atzina, ka tās picas recepte ir novecojusi un klienti pamatoti kritizē tās garšu, un nāca klajā ar jaunu picas recepti. Domino's Pizza piedāvāja jau gatavu variantu, bet aktīvi un atklāti aicināja sociālajos tīklos novērtēt jauno picas garšu un publicēt atsauksmes par jauno recepti. Nākamo soli Domino's Pizza spērusi attiecībā uz picas publicitātes fotogrāfijām - kompānija apsolījusi publicitātei neizmantot nedabīgi sagatavotas un īpaši fotogrāfētas picas, bet tā vietā izmantot patiešām īstu picu fotogrāfijas. Lai to apliecinātu, vietnē Show Us Your Pizza ikviens ir aicināts iesūtīt savu picas fotogrāfiju - tā var saņemt 500 dolāru lielu balvu, kā arī iespēju reklāmas materiālos redzēt tieši klientu bildēto produktu. Cerams, ka šis neievilks picu kompāniju tādā bezdibenī, kā to izdarīja viens darbinieku veidots video ;)

Rakstot šo, dzeru Madaras Betty Rose - izbaudu tās garšu, mhm, ir labs. Ja man Madara būtu devusi lielāku teikšanu, es ieteiktu 100% tīro dzērienu sapildīt lielākās pudelēs - par smalkajām stikla pudelītēm es priecājos, jo tā ir laba alternatīva alkoholam stilīgās ballītēs, tomēr cena nav draudzīga, ja kārojas vien ikdienā veldzēt slāpes. Turklāt lielāks tilpums noderētu arī bērnu ballītēm. Iespējams, ka dažas garšas notis kādā no dzērieniem es vēlētos izcelt vairāk (piemēram, pīlādžu noti Betijā), savukārt saldums un skābums, manuprāt, jau šobrīd ir līdzsvarā. Ralph Pumkin es padarītu mazliet maigāku, bet Richard Berry (viens no diviem) - pastiprinātu vai noņemtu ķiršu noti. 

Lai nu kā, es (droši vien, tāpat kā kompānija) ceru uz izdošanos, uz pozitīvāku attieksmi un atsauksmēm pēc dzērienu uzlabošanas, kā arī uz to, ka citas kompānijas ies Madara Drinks pēdās. Priekā!

 

0 komentāri:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Ierēdnis 2.0: Uz interneta malām. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.